Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sony
    odpowiedział(a)
    bibop - jeszcze jedna prośba - pokaż nagranie Twojego przypadku.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bibop Zobacz wpis
    Mi raz stuka raz nie stuka. Raczej po nocy, ewentualnie jak długo stoi i prawy przód jest niżej to coś postuka..
    W listopadzie pisałeś, że jesteś umówiony na sprawdzenie rozrządu. Jak przebiegła wizyta i jakie wnioski? Zmieniałeś już olej ?

    Zostaw komentarz:


  • koleś
    odpowiedział(a)
    Proszę o opinię na temat tych błędów. Silnik 1,4 TSI. Octavia II 2012.
    Silnikiem szarpie. Po skasowaniu błędów jest dużo lepiej.


    Adres 01: Silnik (CAX) Plik etykiet: 03C-906-016-CAX.clb
    Oznaczenie elementu SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
    Komponent: MED17.5.5 G 9059
    Weryfikacja: LCH12--- Numer seryjny:
    Kodowanie: 0000072
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00083
    VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C

    6 - ilość znalezionych błedów. Oto one:
    000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
    P0300 - 000 - - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błedu: 11100000
    Priorytet błedu: 0
    Częstość błedu: 5
    Wew.licznik błedów: 255
    Przebieg: 202050 km
    Wskźnik czasu: 0
    Data: 2012.07.20
    Czas: 18:14:03

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 799 /min
    Obciążenie silnika 19.2 %
    Prędkość: 0.0 km/h
    Temperatura: 47.0*C
    Temperatura: 15.0*C
    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
    Napięcie: 13.843 V

    000769 - Cylinder 1
    P0301 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 5
    Wew. licznik błędów: 255
    Przebieg: 202050 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2012.07.20
    Czas: 18:14:03

    000770 - Cylinder 2
    P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 5
    Wew. licznik błędów: 255
    Przebieg: 202050 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2012.07.20
    Czas: 18:14:03



    000771 - Cylinder 3
    P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 5
    Wew. licznik błędów: 255
    Przebieg: 202050 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2012.07.20
    Czas: 18:14:03

    000772 - Cylinder 4
    P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onów - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 5
    Wew. licznik błędów: 255
    Przebieg: 202050 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2012.07.20
    Czas: 18:14:03

    000010 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
    P000A - 000 - za wolne - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 5
    Wew. licznik błędów: 255
    Przebieg: 202050 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2012.07.20
    Czas: 18:14:03

    Kody gotowości: B/D

    Zostaw komentarz:


  • bibop
    odpowiedział(a)
    Mi raz stuka raz nie stuka. Raczej po nocy, ewentualnie jak długo stoi i prawy przód jest niżej to coś postuka.
    Na YouTube jest filmik gościa VW naprawa czy jakoś tak i tam jest nasz cudowny dźwięk. Podobno tragedia i w ogóle koniec, ale jak widać to po wymianach jest przez chwilę spokój, a później znowu.
    Ja to olewam, najwyżej się to wszystko rozpierdzieli jak mi będzie stukało na ciepłym albo będę słyszał w czasie jazdy to robię.
    w wawie mi robili ofertę kilka m-cy temu ca. 2300 z pompą wody, ale jej nie potrzeba wymieniać bo jest obok silnika i nie trzeba wszystkiego ściągać. Pewnie poniżej 2k się da. W ASO.

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Koszt niezbędnych części po zniżkach to:
    - Tylko zestaw naprawczy: 728,11
    - Zestaw naprawczy + uszczelki i śruby: 952,87
    - Zestaw naprawczy + uszczelki i śruby + napęd p.oleju: 1397,38
    - Zestaw naprawczy + uszczelki i śruby + napęd p.oleju + regulatory luzu zaworowego (tzw. popychacze, zamienniki INA): 1813,51 (piszę tą opcję, bo chyba będzie mnie czekać aby pozbyć się wszystkich ewentualnych problemów).
    Do tego oczywiście filtr oleju i olej.

    Ceny przez Getem, ale z doświadczenia wiem, że w salonie da się otrzymać taki sam rabat.

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzysiek_176 Zobacz wpis
    Chyba skontaktuje się z serwisem w Czechach
    Masz na tyle blisko że ja bym tam sobie podjechał

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek_176
    odpowiedział(a)
    Oferta serwisu z Rybnika. Druga jest niemal identyczna.
    Chyba skontaktuje się z serwisem w Czechach. Ciekawe co oni napiszą.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)
    Jesli montują ten poprawiony zestaw rozrządu to on w aso kosztuje okolo 1100 zł wiec nie wiem na co Cię tam naciągają . Wymiana tego nie jest aż tak trudna aby nie mogł to zrobić warsztat który specjalizuje się w grupie vw... Ja płacilem za to 600 zł za robotę. 1 dzień .Wszystkie czesci z aso 1100 zł . Oni chyba trochę próbują naciągnąć , bo w aso w szczecinie robicizna okolo 1200 zł wiec polowa tego .
    Ostatnio edytowany przez Igor45; 43240.

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    HP0002.jpg

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    Robione w Czechach (od 2010 wszytko u nich robię) Dają gwarancję !
    HP0001.jpg

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek_176
    odpowiedział(a)
    Przymierzam się do wymiany rozrządu. Autko ma 8 lat i przelatane 84tyś. Słychać go tylko tuż po odpaleniu przez 2-3 sekundy raz głośniej raz ciszej. Napisałem dzisiaj do autoryzowanych serwisów ASO na śląsku o kosztorys. Pierwszy serwis w Rybniku chce abym odstawił auto na noc by mogli posłuchać jego pracy rano. Jeżeli moje obawy by się potwierdziły to rozebrali by rozrząd celem zmierzenia łańcucha jak bardzo się rozciągnął i dopiero zdecydują o wymianie. Na moją prośbę sporządzili mi kosztorys opjewający na kwotę 3700zł. Drugi serwis z Rybnika sporządził mi kosztorys na kwotę 3500zł. Czekam jeszcze na kosztorys z Katowic.
    W obu przypadkach użyty byłby zestaw naprawczy 03C198229C dodatkowo nowe uszczelki, śruby, oraz łańcuch pompy, napinacz łańcucha pompy, koło pompy. Na moje pytanie czy jest konieczna wymiana tych trzech ostatnich podzespołów oba serwisy stwierdziły, że tak wychodzi z VINu i by była gwarancja muszę wymienić te wszystkie elementy napędu pompy.
    Wcześniej nigdzie nie doczytałem by ktoś z Was je wymieniał.
    Słyszałem, że to zależy od nr silnika.
    Serwis mówi, że tak wychodzi z VINu. Oni nie mają w programie podziału na nr silnika.
    Czy ich wymiana jest konieczna? Czy serwis ma rację i pogodzić się z tymi kosztami?
    Auto do tej pory było serwisowane w ASO i tam bym chciał dokonać wymiany.
    Niezależny warsztat z Żor stwierdził, że mogą wymienić mi rozrząd na moich częściach, ale wtedy nie dają na to gwarancji.

    Mój VIN TMBBJ61ZXB2030622
    nr silnika CAX 652 937

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis
    Na jakim oleju jeździsz, gdzie był wymieniany rozrząd?
    Rozrząd wymieniany w znanym mi warsztacie od kilku lat . Zdjęty rozrząd bez śladów zużycia po ok 100 tkm . Niestety nie wiem jak określić zuzycie napinacza . Troche nie rozumiem wplywu napinacza na wadę rozrzadu skoro oprocz ciśnienia oleju napina go sprężyna .Nowy rozrząd ten zmodyfikowany z nastawnikiem faz . . Olej castrol 5w30 . Były wlasciciel wymieniał co 15 tkm ja wymieniam co 10 tkm . Coś mi się zdaje że trzeba iść w kierunku pompy wys ciśnienia i jej napędu .

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    To nie rozrząd. Prześledz ten temat :
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...ozrządu/page3
    jak widać w O3 też problem stukania na zimnym występuje ,a tam jest pasek. Póki co wiemy, że nic nie wiemy...

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Na jakim oleju jeździsz, gdzie był wymieniany rozrząd?

    Zostaw komentarz:


  • Igor45
    odpowiedział(a)
    Witam .
    Odświeżę temat . Jestem po wymianie kompletnego rozrządu w superbie 1.4 125 ps . Był postukiwanie na zimnym silniku przez kilka czasem kiklanascie sek. No i stuki na zimnym silniku rano pozostaly . Rozrzad kompletny z aso ten zmodyfikowany. Czyli nie zawsze stuki na zimnym świadczą o łańcuchu . Co wiec może postukiwać . Dodam że tylko po nocy . Hydropopychacze ? Jest coś jeszcze co luz jest kasowany przez cisnienie oleju ?

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    W moim przypadku "trwałość" oleju oceniam na około 8000 km - po takim przebiegu hydraulika wyraźnie dłużej się napełnia (tzn. słyszę przez dłuższy czas "cykanie" choć nie wiem czy to popychacze, czy może jednak łańcuch).
    Olej to x-max 0W40 i zastanawiam się z przejściem na x-max 0W30 ale to przy następnej wymianie, bo na tą olej już mam Kusi mnie sprawdzenie położenia wałków ale muszę sobie ogarnąć czujnik zegarowy... ale jak się uprę to może i spróbuję bez

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Nie patrzyłbym sztywno na przebieg 15 tys. km od wymiany oleju, bo wiele zależy od warunków eksploatacji. Do max 10 - 12 tys.km raczej jest OK, potem to już różnie z odgłosami.
    Od oleju i czystości (olej i hydraulika) zależy jak napinacz hydrauliczny będzie sobie radził z napięciem łańcucha.Tak czy inaczej, jak zmienią Ci olej wraz z wymianą rozrządu to nadal nie wiadomo czy pomogła wymiana oleju na świeży czy też niezbędna była wymiana rozrządu - to takie moje przemyślenia na własnym przykładzie.

    Zostaw komentarz:


  • bibop
    odpowiedział(a)
    We wtorek mam mieć „oględziny” i sprawdzenie rozrządu. Jak już jestem umówiony to niech zobaczą w jakim stanie jest łańcuch.
    Podobno mogę być przy oględzinach. Będę chciał zobaczyć ten łańuch zanim mi wcisną kit, że jest za luźny.

    Jak będzie ok to następną zmianę (mam za jakieś 4kkm) rozważę ten 5W30. W aso mi powiedzieli, że 5W30 ok, ale na maks 15kkm. Ja zmieniam co 15, a to póki co wychodzi częściej niż rok.

    Ciekaw jestem jak on chcą sprawdzić ten łańcuch. Myślę, że jakoś tylko od góry go zobaczą, ale czy wtedy nie trzeba wymienić jakichś uszczelek?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    ... i oczywiście z wymianą max co 1 rok.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Na pewno na świeży, może nawet z płukanką 10-15 minutową. U mnie lepiej sprawdza się olej z SAE 5W30 i mam od lata zalany Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 (w silniku od 4 tys. km) i generalnie hydraulika się uciszyła . Dla porównania na Fuchs 0W40 - u mnie też terkotało przy uruchamianiu silnika. Zadowolony byłem też wcześniej tak przez około 10 tys. km z Mobil 1 ESP 5W30.
    Daj znać co postanowiłeś i jaki efekt. Być może hydraulika musi się oczyścić. Dawniej po zalaniu kiepskiego oleju miałem taki hałas przy uruchamianiu silnika, jakby ktoś młotem walił, aż ciarki przechodziły. Od tamtej pory (minęło parę lat) jakoś wszystko działa.

    Zostaw komentarz:


  • bibop
    odpowiedział(a)
    Z AutoBlak mam coś takiego.
    Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być Pana wizyta w dniu poprzedzającym diagnostykę - z racji konieczności pracy na zimnym silniku. Będziemy wtedy w stanie osłuchać oraz odczytać błędy z komputera - jeśli łańcuch jest już zbyt rozciągnięty pojawi się błąd. Taka diagnostyka to koszt 150zł - jednak sama usterka elektroniczna nie jest jednoznaczną diagnozą - sprawdzenie organoleptyczne z pełnym opomiarowaniem rozciągnięcia łańcucha to koszt do 500zł brutto.

    tanio nie jest.

    Sony, wymiana oleju na nowy czy wymiana na inny?

    Kurna, boje się odpalać samochód ;P

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Przede wszystkim zmieniłbym olej. Może to wystarczy.

    Zostaw komentarz:


  • bibop
    odpowiedział(a)
    Nie wiem czy ktoś już pisał o tym roczniku, a szczerze to nie mam siły czesać 130 stron
    Moja O2 jest z 2013 roku i ostatnio coraz częściej słyszę głośniejsze terkotanie z rana/na zimnym. Trwa 2-3 sekundy.
    Jak jest zimno na dworzu to mam wrażenie jest głośniej. Rano odpalam w garażu, temp. 11-14 st. C..

    Czy ktoś mi może napisać co w silnikach z 2013 zostało poprawione jeżeli chodzi o rozrząd? Na co zwrócić szczególnie uwagę?
    W Polmot Auto (Połczyńska) na razie zaproponowali kontrolę łańcuszka (wyciągnięcia) za 550 zł. W innym Polmot Auto na razie powiedzieli 250 zł, ale czekam żeby mi przysłali maila. Poprosiłem też o ofertę na wymianę rozrządu i pompy wody. Ciekawe co przyślą.

    Auto ma 92kkm. Od 40kkm jeżdżony głównie obwodnica. Olej Shell AV-L 0W30 LL. Wymiana przy 30kkm (poprzedni właściciel), 53kkm, 65kkm, 80kkm.

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    To niezależny mechanik czy jakaś "furtka" do ASO? Jeśli nie tajemnica jaki czas i robocizna?

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    radekrp90 W moim przypadku nie było problemów i został wymieniony na ten z końcówką "C", CAXA z 2009r, temat ogarnął marek_kloss z Gdańska

    Zostaw komentarz:

Pracuję...